Hybrydowe
Liceum Montessori
Projekt Hybrydowego Liceum Montessori odpowiada na wyzwania jakie stawia przed dorastającymi ludźmi przyszłość.



Hybrydowe Liceum
O projekcie
Projekt Hybrydowego Liceum Montessori odpowiada na wyzwania jakie stawia przed dorastającymi ludźmi przyszłość.
Edukacja oparta na zapamiętywaniu, izolacji, przeciążaniu wiedzą jest archaizmem.
Świat ulega coraz szybszym zmianom, w cyklach krótszych niż pokoleniowe, kluczowe będą umiejętności podejmowania inicjatywy, rozwiązywania problemów, nieschematycznego, krytycznego i kreatywnego myślenia.

Czy wiesz, że?


Hybrydowe czyli jakie?
U nas nauka odbywa się hybrydowo.
Częściowo na platformie naszego partnera Liceum w Chmurze a częściowo stacjonarnie. Lekcje z platformy można realizować gdzie i kiedy się chce w ramach uzgodnień ze swoim tutorem (wychowawcą w naszej szkole).
Zajęcia stacjonarne w 1 klasie
Trzy razy w tygodniu prowadzone są zajęcia, warsztaty edukacyjne, przez specjalistów, nauczycieli, pasjonatów. W pierwszym roku wszystkie zajęcia, warsztaty, laboratoria są wspólne dla uczniów. Na koniec pierwszej klasy dzieci wybierają specjalizację SINCE lub Nature&Art
Zajęcia stacjonarne od 2 klasy w ramach specjalizacji
Dwa dni w tygodniu zajęcia są wspólne dla wszystkich i dotyczą tzw programu Basic (język polski, matematyka, angielski, psychoedukacja) a jeden dzień jest poświęcony na realizację profilu wybranego przez danego ucznia. Domyślnie jest to związane z prognozowanym przedmiotem zdawanym na maturze i dalszym kierunku kształcenia.
Do wyboru są dwa profile SINCE (matematyka, fizyka, informatyka, chemia), Nature&art (biologia, chemia psychologia, sztuka, nowe media).
To proste. Wybierasz przedmioty (obszary wiedzy), które Cię interesują, chcesz o nich wiedzieć więcej i będziesz je zdawać na maturze. Resztę realizujesz w wersji minimalnej przy użyciu interaktywnej platformy.


Kto prowadzi zajęcia?


Brak ocen


Brak zadań domowych


Coworking House


Jak często i jak długo?


Polityka „Zero tolerancji”

Poznaj nas lepiej
Misja i cele
Hybrydowe Liceum Montessori nie tylko koncentruje się na przekazywaniu wiedzy akademickiej,
ale również na rozwijaniu umiejętności życiowych, emocjonalnych, społecznych i cyfrowych uczniów.
Jakie idee realizujemy w naszym projekcie?
1.
Edukacja spersonalizowana Badania pokazują, że personalizacja nauki znacząco zwiększa zaangażowanie uczniów i ich osiągnięcia edukacyjne. Dlatego nasi uczniowie wspólnie z tutorem ustalają indywidualne zadania i terminy ich realizacji.
2.
Zintegrowanie technologii z edukacją Technologia oferuje niezliczone możliwości wspierania procesu nauczania i uczenia się. Narzędzia cyfrowe, platformy edukacyjne, sztuczna inteligencję i gry edukacyjne wspierają naukę i będziemy je wykorzystywać do uczynienia jej bardziej angażującą.
3.
Nauka przez działanie Metody aktywne, takie jak nauka oparta na projektach, praktyki zawodowe czy nauka przez doświadczenie, powinny być kluczowymi elementami programów nauczania. Badania wskazują, że uczniowie lepiej przyswajają wiedzę i umiejętności, gdy mogą je stosować w praktyce.
4.
Rozwój umiejętności miękkich: Umiejętności takie jak kreatywność, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, komunikacja, współpraca i umiejętności cyfrowe są kluczowe dla sukcesu w XXI wieku. Będziemy świadomie i aktywnie rozwijać te kompetencje wśród swoich uczniów.
5.
Wsparcie zdrowia psychicznego: Uwzględnienie psychoedukacji w programie nauczania i zapewnienie wsparcia psychologicznego dla uczniów to ważne aspekty naszego projektu.
6.
Elastyczność i adaptacyjność: Programy nauczania jest dostosowany się do zmieniającego się świata i potrzeb rynku pracy, przygotowując uczniów do zawodów, które dzisiaj mogą jeszcze nie istnieć.
7.
Współpraca z rodzicami i budowanie społeczności wśród uczniów. Budowanie silnych relacji między szkołą a rodzicami oraz uczniami wzmacnia wsparcie dla uczniów i wzbogaca proces edukacyjny.
Dołącz do nas
Rekrutacja
Etapy rekrutacji:
- Zgłoszenie – umówienie przez stronę na spotkanie lub przez formularz. Wypełnij formularz
- Spotkanie Kandydata/ki oraz rodziców z dyrektorem.
- Decyzja o podpisaniu umowy.
Na co zwracamy uwagę podczas rekrutacji?
- wiedza na temat tego, co chcesz robić w życiu lub aktywne poszukiwania
- chęć i umiejętność do zarządzania własnym życiem
- umiejętność współpracy i komunikacji
- zainteresowania i pasje, chęć rozwoju i nauki, gotowość na odpowiedzialność.
Koszt programu
Koszt nauki w roku szkolnym 2024/25 – 2700 za m-c, jednorazowe wpisowe 2.500 zł.
Chcesz się u nas uczyć, ale czesne jest zbyt duże? Napisz do nas- prowadzimy politykę stypendialną.
Co w ramach czesnego?
Dostęp do platformy edukacyjnej Liceum w Chmurze wraz z konsultacjami nauczycieli przedmiotowych. Zajęcia stacjonarne, warsztaty, wykłady, konwersatoria w naszym Coworking House. Wycieczki wielodniowe będą dodatkowo płatne.
Gdzie formalnie zapisane są dzieci?
Uczniowie w naszym projekcie pod kątem formalnej edukacji są zapisani do Liceum w Chmurze na tzw edukację domową. Tam zdają egzaminy w formie online.
Dlaczego tak? Takie rozwiązanie uwalnia nas od konieczności prowadzenia 32 godzin lekcji, z których uczeń niewiele zapamięta, a większość mu się do niczego nie przyda. Ten czas wolimy przeznaczyć na to by realnie rozwinął swoje pasje i świetnie przygotował się do matury. Przedmioty prowadzone w formie lekcji, warsztatów i wycieczek będą realnym przygotowaniem do dalszej edukacji. Zainspirują młodego człowieka, a nie przytłoczą materiałem.
Podpisując umowę z Hybrydowym Liceum Montessori uczniowie korzystają zarówno z edukacji zdalnej jak z stacjonarnego wartościowego programu rozwojowego. Dzieci tworzą małą, bezpieczną społeczność.
Formularz rekrutacyjny

O nas
Kim jesteśmy?
Hybrydowe Liceum Montessori jest projektem, do którego przygotowywaliśmy się kilka ostatnich lat. Choć swoją działalność rozpocznie we wrześniu 2024 to jego historia jest znacznie dłuższa. Powstanie Hybrydowego Liceum jest naturalną kontynuacją naszej długoletniej pracy w systemie Montessori. Od 2011 roku prowadzimy własne montessoriańskie placówki edukacyjne. Nasza szkoła podstawowa funkcjonuje od 2015 roku. Zaangażowaliśmy się w edukację alternatywną, ponieważ pragnęliśmy uwolnić dzieci od ograniczeń, jakie niosą ze sobą konwencjonalne metody nauczania. Naszym kierunkiem jest wzbudzenie w podopiecznych entuzjazmu do nauki, otwartości na ludzi i otoczenie, przy jednoczesnym budowaniu ich poczucia własnej wartości opartego na prawidłowej samoocenie.
Aktywnie uczestniczymy w życiu polskiego i międzynarodowego środowiska montessoriańskiego. Współpracujemy metodycznie z wieloma instytucjami m.in: Polskim Instytutem Montessori oraz Polską Radą Montessori.
Liderki projektu

Emilia Polnau-Hatala
Psycholog, wykładowca Montessori, założycielka i dyrektor pedagogiczny Szkoły Przystań Montessori. Absolwentka eksperymentalnej szkoły demokratycznej w Łodzi. Tego czym jest szkoła pełna szacunku i realnej indywidualizacji w nauczaniu doświadczyła osobiście. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła informację naukową,pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną Montessori, pedagogikę specjalną z oligofrenopedagogiką oraz psychologię specj. kliniczną. Zamiłowanie do pracy z ludźmi sprawiło, że pracowała jako specjalista od PR, redaktor naczelna lokalnej telewizji i wydawca reportaży w telewizji ogólnopolskiej. Od lat pracująca z dziećmi i młodzieżą. Zaangażowana w działalność kilku stowarzyszeń pracujących na rzecz dzieci. Założycielka dwóch przedszkoli i szkoły Montessori. Prezes Stowarzyszenia Oświatowego Montessori. Uczestnik i prelegent w kursach, konferencjach i warsztatach m.in: The Association Montessori Internationale AMI, Polskiego Instytutu Montessori, Fundacji Ziarnko Maku, niemieckiej Szkoły Montessori z Erfurtu.

Katarzyna Kaczmarska Kruger
Wiceprezes Fundacji i dyrektor Szkoły Przystań Montessori. Absolwentka studiów ekonomicznych zarządzania przedsiębiorstwem z doświadczeniem w prowadzeniu działalności w sektorze finansowym, menadżer projektów kulturalnych. Pedagog specjalny, oligofrenopedagog. Upór i determinacje zbudowało w niej jeździectwo oraz lata startów w offroadach. Pasjonatka przyrody, sportów ekstremalnych i ludzi.
W powstanie naszego Hybrydowego Liceum mieli wkład także inni nasi przyjaciele. Przez lata tworzymy miejsce, w którym chcemy wspierać dzieci w ich rozwoju.