POMÓŻ MI ZROBIĆ TO SAMODZIELNIE
"Najważniejszy okres w życiu to nie czas studiów uniwersyteckich, ale pierwszy okres, od urodzenia do szóstego roku życia. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych". dr Maria Montessori
POMÓŻ MI ZROBIĆ TO SAMODZIELNIE
"Najważniejszy okres w życiu to nie czas studiów uniwersyteckich, ale pierwszy okres, od urodzenia do szóstego roku życia. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych". dr Maria Montessori
Previous
Next

Poznaj nasze przedszkole

Tak się zaczeło

O NAS

Przedszkole Przystań Montessori w Kobyłce (dawniej Tumirai) jest przedsięwzięciem edukacyjnym dwóch matek. Powstało z fascynacji możliwościami, jakie otwiera przed dziećmi edukacja montessoriańska. To metoda znana i ceniona od wielu lat na zachodzie Europy i w Ameryce Północnej. Cieszymy się, że możemy otworzyć dzieciom i rodzicom w naszej okolicy nowe
horyzonty przedszkolnej edukacji. Marzyła nam się placówka gdzie dzieci są szanowane i wspierane przez gruntownie wykształconych nauczycieli oraz mają dostęp do materiałów rozwojowych najwyższej jakości.

Przedszkole powstało w 2011 roku z potrzeby zapewnienia dzieciom dostępu do systemu edukacji- zupełnie różnego od konwencjonalnego, opartego na szacunku do dziecka oraz stwarzania środowiska do uczenia się przez doświadczanie, wolnego od kar i nagród.

DLACZEGO MONTESSORI?

Nasze
sztandary

Poszanowanie godności każdego dziecka
to nadrzędna zasada w pracy z dzieckiem w przedszkolu. Uśmiech i pozytywne komunikaty są niezastąpionym narzędziem w naszych wspólnych kontaktach. Takie zachowanie wzmacnia w dziecku poczucie własnej wartości i buduje pozytywny obraz samego siebie.

Nauka przez działanie
wszystkie pomoce dydaktyczne w przedszkolu Montessori, bazują na poznaniu zmysłowym. Dzieci odkrywają świat poprzez dotyk, dlatego możliwość manipulowania jest podstawową formą pracy w przedszkolu.

Przygotowane otoczenie
to uporządkowana przestrzeń która pomaga kształtować u dzieci poczucie wewnętrznej harmonii. Staranny dobór materiałów w otoczeniu Montessori, prowokuje dziecko do odkrywania i do zadawania pytań.

Indywidualny tok nauczania
każdy z nas jest inny, każdy ma inne potrzeby. W naszym przedszkolu to nie wiek wyznacza granice poznania ale indywidualne możliwości i potrzeby dzieci.

Usamodzielnianie
jest jednym z głównych zadań naszego przedszkola. Proces ten, jest możliwy dzięki wypracowaniu atmosfery skupienia i szacunku oraz braku rywalizacji, oceniania i pośpiechu.

Wzajemna pomoc
grupa mieszana wiekowo jest jak wielka rodzina. To naturalna społeczność, w której młodsi uczą się od starszych kolegów a starsi mają okazję aby pomóc młodszym. Wspólne przebywanie dzieci w przedszkolu jest prawdziwą lekcją doświadczania relacji społecznych.

Montessori,
a tradycyjne nauczanie

Montessori reprezentuje holistyczne podejście do dziecka: ważny jest emocjonalny, społeczny, fizyczny, poznawczy aspekt edukacji – a edukacja tradycyjna ma na celu głównie zdobywanie wiedzy (aspekt poznawczy).

W systemie Montessori dziecko ma wybór czasu, miejsca i rodzaju aktywności – podczas gdy w systemie tradycyjnym czas, miejsce i rodzaj aktywności są wybrane i zaplanowane przez nauczyciela w planie pracy.

W Montessori każde dziecko uczy się we własnym tempie, zgodnie z indywidualnym planem rozwoju tymczasem w tradycyjnym nauczaniu tempo pracy jest podyktowane możliwościami większości grupy i podstawą programową zunifikowaną dla wszystkich.

Różnowiekowe grupy montessoriańskie eksponują dziecko na różnorodność sytuacji społecznych i edukacyjnych, dzieci uczą się obserwując pracę innych. Zaś grupa jednowiekowa jest łatwa do zarządzenia przez nauczyciela i realizacji programu.

W Montessori dzieci uczą się poprzez pracę na konkretnych pomocach, przygotowanych w taki sposób, aby dziecko umiało powiązać abstrakcję z rzeczywistością. W systemie tradycyjnym dziecko uczy się poprzez zapamiętywanie pojęć, często dla niego abstrakcyjnych.

Nauczanie w Montessori skupia się na dziecku i wzbudzaniu jego motywacji, a nie na stopniach, karach i nagrodach obecnych w tradycyjnej metodzie.

Absolwenci
Montessori

Wyszukiwarkę Google, grę komputerową The Sims, a nawet powieść Sto lat samotności dali nam ludzie którzy uważają, że swoją innowacyjność i kreatywność zawdzięczają montessoriańskiej edukacji.

Absolwentami takich placówek byli m.in. amerykanski prezydent Woodrow Wilson, ojciec nowoczesnej gosporadki ekonomista Peter Drucker, pisarka Anna Frank, aktor Geroge Clooney, założyciels Amazona Jeff Bezos, aktorka Dakota Faning, a także brytyjski następca tronu książę William czy założyciel Wikipedii Jimmy Wales…

„I do think I benefited from teh Montessori education wchic in some ways gives the students a lot more freedoms to do things at their own pace, to discover”
Sergeey Brin, twórca Googla

„I do not believe there is a method better than Montessori for making childern sensitive to the beauties of the world and awakening their curiosity regarding the secrets of life”
Gabriel Garcia Marquez, laureat nagrody Nobla

A może elementy
Montessori?


Stosowanie w edukacji konwencjonalnej tzw. elementów Pedagogiki Montessori nie ma nic wspólnego z prawdziwą edukacją montessoriańską. Metoda ta nie opiera się bowiem jedynie na wykorzystywaniu określonych pomocy naukowych, ale holistycznie wspiera rozwój dziecka poprzez określone: rolę nauczyciela, przygotowanego otoczenia, programu placówki. Zdarzają się placówki edukacyjne, które choć w szyldzie mają pedagogikę montessori to stosują w swoim programie nauczania m.in: podręczniki czy nagrody a materiał montessori w klasie towarzyszy zabawkom. Tym samym Pedagogika Montessori jest spłycana do hasła marketingowego licząc na nieświadomość rodziców. To praktyka nieuczciwa i nie przynosząca efektów kształcenia montessoriańskiego.

Rekrutacja

Do przedszkola przyjmujemy dzieci w wieku od 2,5 rż przez cały rok w ramach dostępności miejsc.

Warto wysłać nam informacje o chęci zapisu dziecka jak najwcześniej, bowiem zwykle w ciągu rekrutacji posiadamy zaledwie pojedyncze miejsca. Jeśli zależy Ci aby dziecko poznawało świat w środowisku montessori możesz wpisać je na listę dzieci oczekujących. Poinformujemy Cię kiedy dołączenie do grupy będzie możliwe.

Do przedszkola przyjmujemy rodzinę, dlatego w procesie rekrutacji decydująca jest rozmowa z rodzicami. Staramy się przyjąć te rodziny, w których styl wychowania oraz wyznawane wartości są zbliżone do naszych.

Zapraszamy również dzieci, które potrzebują jeszcze pieluchy.

Pierwszeństwo w przyjęciu mają dzieci, których rodzeństwo uczęszcza już do przedszkola.

Opłaty przedszkolne omawiane są indywidualnie podczas spotkania rekrutacyjnego. Zachęcamy do umówienia się na rozmowę. Dla rodzeństwa przewidziano zniżki.